Gabriel Prynn

Selon le magazine Musical Toronto, « Prynn a un archet particulièrement soyeux et un contrôle remarquable. Tout ce qu'il a joué a été posé, sans couture et impeccablement façonné ». Au cours de sa carrière, Gabriel a ressuscité des chefs-d'œuvre oubliés et a créé plus de soixante nouvelles œuvres. Gabriel s'est produit au St. Lawrence Centre de Toronto, Merkin Hall à New York, au Musée d'Orsay à Paris en association avec IRCAM et Radio-France, au Festival d'Aldeburgh (Royaume-Uni) et à la Cité Interdite de Beijing. Il est passionné de l'enseignement et se trouve actuellement professeur invité à l'Université de l'Ohio. Gabriel a collaboré avec certains des compositeurs les plus respectés de notre temps, notamment Mauricio Kagel, Pascal Dusapin, Jonathan Harvey, Georges Aperghis, Hannah Lash, George Tsontakis et Henri Pousseur. Des extraits de son livre « Apprivoiser le violoncelle », un mode d’emploi au violoncelle contemporain pour les étudiants en interprétation et les compositeurs, ont été publiés dans le magazine The Strad en décembre 2018.

According to the magazine Musical Toronto "Prynn has a particularly silken bowing arm and remarkable control. Everything he played was poised, seamless and impeccably shaped." During his career as a soloist, as a member of the Trio Fibonacci, and as a guest artist with diverse ensembles, notably the Ensemble Alternance in Paris, Gabriel has both resurrected forgotten masterpieces and premiered over sixty new works. Gabriel has performed at Toronto’s St. Lawrence Centre, Merkin Hall in New York, at the Musée d’Orsay in Paris in association with IRCAM and Radio-France, at the Aldeburgh Festival (UK) and at the Forbidden City Concert Hall in Beijing. He is passionate about teaching, and in addition to his current position at Ohio University has given masterclasses, coached chamber music, and given workshops at such prestigious institutions as the École Normale de Musique (Paris), University of South Africa, University of Curitiba (Brazil), Royal Academy of Music (UK), Conservatory of Belgrade (Serbia), Conservatory of Nagoya (Japan), Hochschule Hanns Eisler (Berlin, Germany) and at the University of Oxford (UK). Excerpts of his book Taming the Cello, a guide to the interpretation of new music for cello, were published in the December 2018 edition of The Strad.

© 2019 Trio Fibonacci